Stil Promo

TURIZAM JE U SPLITU NAJZNAČAJNIJA GOSPODARSKA AKTIVNOST

Kvalitetna ugostiteljska ponuda ključan je dio razvoja

TURIZAM JE U SPLITU NAJZNAČAJNIJA GOSPODARSKA AKTIVNOST

Jedna od ključnih snaga grada Splita, kao regionalnog, je turizam te rast djelatnosti pružanja usluga smještaja, prehrane i pića. Na održanim fokus grupama i kroz anketu stanovništva, prema Strateškom marketinškom planu destinacije Split 2017-2022, koju je izradila Turistička zajednica Grada Splita u suradnji s Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Splitu, turizam je u ovdje percipiran kaonajznačajnija gospodarska aktivnost. Pozitivni utjecaji turizma na taj grad su nova radna mjesta, povećana opća gospodarska aktivnost i punjenje gradskog proračuna, povećani prihodi lokalnog stanovništva te razvoj kvalitete i raznovrsnosti sadržaja - od ugostiteljskih, kulturnih, zabavnih do sportskih.

Splitski ugostitelji su izuzetno važni promicatelji turizma. Potvrđeno je to i istraživanjem o stavovima i potrošnji turista u hrvatskim primorskim destinacijama, prema kojem je daleko najvažniji motiv dolaska turista u Splitsko-dalmatinsku županiju gastronomska ponuda – odmah nakon odmora i opuštanja. Udruženje ugostitelja Split svjesno je da ne žive svi u Splitu direktno od ugostiteljstva i turizma, aliističu činjenicu da bi slika Splita bez tih gospodarskih grana bila potpuno drugačija.

Što se tiče investicija i smještajnog kapaciteta, Split je u ovu turističku sezonu ušao s ukupno 45 otvorenih hotela, pri čemu je u ovoj godini otvoreno sedam novih hotelskih objekata, što je najviše novootvorenih hotela u jednoj godini u Splitu u ovom desetljeću. Smještajna ponuda tako se s novim hotelima s četiri i pet zvjezdica samo u ovoj godini povećala za deset hotela.To su idealne pretpostavke za konačno razvijanje cjelogodišnjeg turizma.Nove prilike za poticanje vanpansionske potrošnje se u toj situaciji trebaju iskoristiti kroz bogatu ponudu, prije svega u ugostiteljstvu, u što je gotovo nemoguće ulagati u uvjetima pravne nesigurnosti koja trenutačno prijeti splitskim ugostiteljima.Gosti srednje platežne moći koje Split priželjkuje, bar prema dokumentima koji se bave gradskim razvojem, zasigurno žele odličnu ugostiteljsku uslugu na još boljoj lokaciji ako uzimaju u obzir dolazak u, primjerice, listopadu kad se „more i sunce“ svede na „eventualno sunce“.

Gostima Splita se na raspolaganje tako sad stavlja 3.641 krevet u hotelima, odnosno 320 hotelskih kreveta više nego lani, a završni radovi trebali bi ove ili iduće godine biti gotovi na još nekoliko novih hotelskih objekata visoke kategorije koji će imati ukupno oko 1.200 kreveta. Prilika za splitski turizam je poticanje ponude koja promiče autohtonu hranu i splitski način života, zabavu i kulturu. Udruženje ugostitelja Split stoga kontraproduktivnim smatra prijedloge ukidanja i smanjivanja štekata, s obzirom da bi se zatvaranjem ugostiteljskih objekata uklonio i jedan od rijetkih preostalih sadržaja u gradskoj jezgri.

Naslovnica Promo