Prilozi Auto moto

PEUGEOT 208

Nova generacija osim atraktivnog izgleda i odličnih voznih svojstava nudi tri različita pogonska sklopa

PEUGEOT 208

Peugeot je u specifičnom eko ozračju portugalske regije oko Setubala predstavio najnoviju generaciju Peugeota 208. Francuski proizvođač automobila s logom lava želi se u cjelini, a posebno s modelom 208, predstaviti kao proizvođač najnaprednije tehnologije koja u središte svojeg zanimanja stavlja – ekologiju.

Svakako je najveća novost da taj godinama omiljeni gradski automobil dolazi s tri vrste pogona: električnim, benzinskim i dizelskim. Ipak, “forte” nove 208-ice je u cijelosti električno vozilo. Na najbržim punjačima snage 100 kW moći će 80 posto baterije napuniti za samo 30 minuta. Ili, kao druga krajnost, na najobičnijoj kućnoj mreži trebat će mu za punu bateriju – 16 sati.

Kad je u pitanju cijena, u Peugeotu također naglašavaju da će održavanje električnog 208 biti 30 posto povoljnije u odnosu na “klasiku”. I na kraju, uključivši i zbrojivši sve parametre, računica kaže da će godišnji trošak, uključujući i ulaznu cijenu novog automobila, biti zapravo jednak.

Dužina novog “lavića” iznosi 4055 mm, širina mu je 1745 mm, visina 1430 mm te međuosovinski razmak 2540 milimetara. Prtljažnik je srednjih dimenzija, ima obujam od 311 litara, a bez problema prima putne torbe tri putnika. Što se tiče vanjskog izgleda, teško da u ovom trenutku u klasi ima ljepšeg. Malen i donekle ukroćen, ali vrlo goropadan “lavić”!

Malo je onih koji će markantnoj masci modernističkog izgleda s obiljem LED tehnologije zanijekati privlačnost. Slična je situacija i straga, gdje se u jednoj ne baš maloj mjeri prenio limuzinski stil 508-ice. Odličan miks modela 3008 i 508-ice.

I unutrašnjost je napravljena tako da preslikava sve ono dobro što je prije koju godinu donio crossover 3008. Najuočljiviji je “piano bar”, kako je dobio nadimak sustav tipki za opsluživanje većine funkcija automobila, tu su i vrlo kvalitetni materijali, a i ergonomija sjedala je “na visini”.

Najsnažniji benzinac

Što se tiče ponude agregata, benzinski dio čine 1,2-litreni 3-cilindarski motori, pri čemu je osnovni snage 75 KS u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, što je u svakom slučaju odabir koji se zadržao zbog nekih inicijalnih potreba. Puno je preporučljiviji onaj od 100 “konja”, što je ujedno i novitet u ponudi, a dolazi s ručnim 6-stupanjskim ili automatskim 8-stupanjskim mjenjačem.

Najsnažniji je benzinac od 130 KS, koji već dopušta i sportski pristup vožnji te je uparen s automatikom od osam stupnjeva. Jedini je dizelaš u ponudi 208-ice 1,5-litreni 4-cilindarski HDi od 100 KS s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Svi motori dolaze sa sustavom Start&Stop.

Iako se uz baznu “motorizaciju” uvijek izražava sumnja u dinamiku, na testnim vožnjama nije bilo tako. Izvedba “lavića” s 5-stupanjskim mjenjačem snage 75 KS lagano se i mirno može voziti pristojnom dinamikom. Potrebno je malo više “okretaja” kad se želi obaviti pretjecanje, dignuti dinamiku, no sve u svemu, iznenađujuće dobro.

Njemu uz bok možemo staviti jedinu dizelsku opciju – turbodizelaša od 100 KS, koji je beskrajno štedljiv i vrlo elastičan. Premda se stječe dojam kako se od dizelaša sve više odustaje, u ovom je slučaju šteta jer upravo je novi 208 s ovim agregatom pravi izbor za sve vozače koji godišnje prevaljuju oko 20 tisuća kilometara, a njih je posebno mnogo unutar poslovnog svijeta.

Naravno da vrhom ponude s motorom s unutrašnjim izgaranjem oduševljava u GT paketu opreme, ali i sa snagom od 130 KS i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Dok ga se gleda izvana, kad mu se prilazi, dojam je jako dobar. Stilska “podebljanja”, naglašeni blatobrani i jako dobar odabir boja čitave palete nove generacije 208-ice su vrh. Izdvajamo žutu, plavu i crvenu. Ali sav taj gušt gledanja znatno je veći kad ga se počne voziti. Sve je na gornjoj granici svega što od automobila uopće možemo tražiti.

Cijene u prosincu

Električna izvedba 208-ice raspolaže baterijom kapaciteta 50 kWh, koju se na najbržim punjačima može napuniti za pola sata, a ona pokreće motor snage 136 KS. Iznimno startan motor koji odmah “izbacuje” cjelokupni okretni moment uistinu je prava jurilica koja pruža veliki užitak vožnje. Doseg mu je 340 kilometara, stavili smo ga na muke i za 50 prijeđenih kilometara smanjili doseg za – 70.

Jednostavno, vozi li se prema ograničenjima, podatak o dosegu apsolutno je točan, ako ne i – preskroman.
Cijene nove generacije 208 za hrvatsko tržište tek se očekuju te će biti poznate prvih dana prosinca, kad počinje i njegova prodaja, no ne i za električnu opciju, koja stiže za nekoliko mjeseci, tek na proljeće 2020. godine.

Naslovnica Auto moto