Prilozi Auto moto

savjetujemo

Kuputeje rabljeni hibridni ili električni automobil? Evo što trebate znati...

savjetujemo

Električni automobili nisu više egzotika kao što su to bili prije nekoliko godina. A razlog je vrlo jednostavan. Gotovo svi veliki proizvođači su već lansirali na tržište neke potpuno električne ili plug-in hibridne modele. Također, „tradicionalni” hibridi sada su postali gotovo svakodnevna pojava na cestama, piše carVertical.

S obzirom na to da električna i hibridna vozila polako postaju dio našeg svakodnevnog života, sada je možda odlična prilika za kupovinu rabljenog vozila te vrste. Naravno, razlika u odnosu na vozila s agregatima s unutarnjim sagorijevanjem je ogromna. Stoga treba dobro razmisliti o nekoliko važnih stvari prije nego se odlučite kupiti jedan ovako alternativni model…

Prije ulaska u radikalne promjene, možda bi bilo dobro krenuti s hibridom. Ali uz ozbiljno, temeljno pitanje „jeste li sigurni da vam je ovakav automobil potreban“. Možda zvuči zbunjujuće, ali to je normalna reakcija na pojavu hibrida u svijetu motornih vozila. Zapravo, ponekad najbolji hibrid uopće nije hibrid.

Kao što vjerojatno već i znate, danas su u svijetu najveći fanovi hibridnih automobila vozači Ubera, kao i taksisti u velikim gradovima. Naravno, za njih je kupovina hibrida poslovna odluka, i to prilično dobra. Hibridi cvjetaju u gradskom okruženju najviše zbog „stani-kreni” prometa.

Hibridni automobili pretvaraju kočnu energiju u električnu koja se kasnije koristi za pokretanje vozila. U ovom procesu, motor (u najvećem broju slučajeva benzinski, iznimka je Peugeot) može se „uspavati” dok vozilo ne dostigne određenu brzinu. Tada nastaju one priče o velikom broju prijeđenih kilometara bez rada klasičnog motora.

Ipak, kad hibridna vozila dođu na otvorenu cestu, standardni SUS motor ponovno pokreće automobile, ali i istovremeno puni bateriju. U ovom trenutku njegova potrošnja je ista ili često i veća od potrošnje klasičnih automobila. Dakle, prilikom razmatranja kupovine tradicionalnog hibrida trebalo bi uzeti u obzir način svakodnevne vožnje. Ako najviše koristite autocestu, onda se ulaganje u hibridno vozilo ne čini kao pametno rješenje.

Slično pitanje može se postaviti i kod kupovine električnog automobila. Opće je poznato da se čak i dosta korišteni električni i hibridni automobili prodaju po daleko višim cijenama, voze dosta drukčije i zahtijevaju potpuno različito održavanje u odnosu na konvencionalna vozila. To je cijena koju neki ljudi svjesno plaćaju da ne bi štetili našoj životnoj sredini.

Zapravo je poanta što sva ova vozila imaju velike litij ili NiMH baterije pomoću kojih se kreću na struju. One se uglavnom sastoje od materijala poput litija i kobalta, čija eksploatacija je izuzetno destruktivan proces. Dakle, baterija je „mač s dvije oštrice“ kada su u pitanju hibridna i električna vozila. Ova tehnologija je poznata po tome što se izuzetno rijetko kvari. S druge strane, vrijednost hibridnog ili električnog automobila najčešće se određuje na osnovi stanja baterije.

Baterije mogu pregledati samo osobe sa stručnim znanjem. Novi hibridi se uglavnom prodaju s jamstvom na baterije koja podrazumijeva 150.000 prijeđenih kilometara. Kako tehnologija sazrijeva i usavršava se, to jamstvo može biti i veće. Zamjena baterije, zavisno od modela, može stajati između 1500 i 5000 eura. Svaki prodajni salon ili specijalizirana radionica može provjeriti “zdravlje” baterije.

Ako su baterija i pregled povijesti u redu, možete se vratiti klasičnom scenariju kupovine. Provjerite oštećenja unutarnjih dijelova i ogrebotine ili udubljenja s vanjske strane koji mogu uobičajeni jer su gradovi idealno stanište hibridnih automobila. Ako se radi o priključnom (plug-in) hibridu, postoji nekoliko posebnih stvari koje se mogu testirati. Provjerite kako se otvaraju i zatvaraju vratašca utičnice, potom kabel koji ne bi smio imati ni najmanju pukotinu. Na kraju, provjerite kako se puni baterija.

Na višoj letvici u svijetu električne mobilnosti nalaze se, naravno, potpuno električna vozila. Očigledno je da ta vozila umjesto fosilnih goriva koriste električnu energiju. Manje očigledno je imate li uvjete za električno vozilo. Ako živite u kući ili u blizini stanice za punjenje, onda je sve u redu. Pomislite na to da ćete svoje vozilo morati puniti skoro svake noći. Istodobno, ne preporučuje se svakodnevno punjenje brzim punjačima.

Također, uzmite u obzir rute kojima putujete, vikend-putovanja i slično. Jedna stvar je ako ostanete bez struje u gradu, ali potpuno druga ako vas baterija izda u ruralnim sredinama. Trenutno na tržištu postoji priličan broj potpuno električnih modela. Vožnja električnog vozila je jedno potpuno novo iskustvo. Ova vrsta vozila ubrzava tiho i jako brzo.

Zatim, zaustavljanje je specifično jer se prilikom kočenja prikuplja energija koja se konvertira u struju. Međutim, ako ste spremni načiniti korak prema svijetu električne mobilnosti, jedna stvar je sigurna. Bit će vam to potpuno novo i interesantno iskustvo.

 

Uobičajena procedura

Bez obzira radi li se o hibridnom ili potpuno električnom vozilu, i dalje morate slijediti sve uobičajene korake kada je u pitanju kupovina rabljenog automobila. On ima iste uređaje, unutrašnjost i šasiju kao i bilo koje drugo vozilo. Obavezno testirajte pogon i jesu li sve funkcije u redu. Provjerite habanje volana, sjedala vozača i suvozača, papučice...

Slušajte bilo kakve zvukove povezane s ovjesom. Većina električnih vozila se vozi u gradovima pa potražite oštećene kotače jer mogu signalizirati oštećenja na ovjesu. Ostatak prepustite profesionalcima. Bilo koji mehaničar će reći je li ovjes dobar ili zahtijeva popravak.

 

Naslovnica Auto moto