Prilozi Auto moto

CITROEN C3 1.2 PureTech LIVE

Testirali smo: osnovna verzija francuskog gradskog automobila uopće nije loš odabir

CITROEN C3 1.2 PureTech LIVE

Najnovija, treća generacija francuskog šarmera Citroena C3 nadmašila je prethodnike ne samo izgledom, nego i tehnološkim novitetima.

Francuski mališan se temeljito izmijenio, ugledavši se pritom na ostale modele u Citroenovoj gami. Međutim, ovog puta na testu smo imali osnovnu, „ogoljenu“ verziju francuskog gradskog automobila s atmosferskim 3-cilindarskim benzinskim motorom od 82 KS u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem.

Na prvi pogled sve izgleda kao i na bilo kojem drugom C3. Maska hladnjaka u dva dijela, dva para svjetala, zaobljene linije... Tek plastične ratkape koje pokrivaju 15-colne čelične naplatke i nelakirana plastika vanjskih retrovizora otkrivaju da je riječ o najjeftinijem paketu opreme Live.

U unutrašnjosti vlada atmosfera od prije nekoliko godina jer na središnjem grebenu, gdje umjesto velikog, na dodir osjetljivog zaslona u bojama za upravljanje ventilacijom i multimedijom, dominira neugledni crno-bijeli zaslon. Osim toga smješten je u dva, tri broja većem okviru od sjajno lakirane plastike. Ali ima bluetooth...

Najveći šok su minijaturne ručice za podešavanje vanjskih retrovizora umjesto prekidača i ručice za otvaranje prozora na stražnjim vratima. Osnovni paket opreme Live na sadrži ni klima-uređaj, za koji se treba doplatiti 5000 kuna. Malo čudno, jer danas gotovo da nema novog automobila s klima-uređajem u osnovnom paketu opreme.

Ipak, stvar spašavaju prekidači za radio i mobitel na upravljaču, razigrana instrumentna ploča s putnim računalom i doista poštena ponuda prostora, pogotovo iznad glava, budući da se C3 protegnuo u visinu do 147,4 centimetara. Čak ga se na prvi pogled može zamijeniti za model C3 Aircross. Ipak, treba pohvaliti besprijekornu izradu na koju smo navikli još od 2016. godine, kada je predstavljena treća generacija Citroena C3 koja stiže iz modernih pogona iz slovačke Trnave.

Ispod prednjeg poklopca smješten je 1,2-litreni 3-cilindarski atmosferski benzinac od 82 KS, koji raspolaže okretnim momentom od 118 Nm pri 2750 „điri“. Uparen sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, spomenuti benzinac odlično se nosi s 976 kilograma teškim automobilom, te mu za ubrzanje do „stotke“ treba 13,2 sekunde i postiže najveću brzinu od 166 km/h.

Potrošnja mu je pritom umjerena i vrti se oko 7,0 l/100 km, što ovisi o tome gdje se vozi - u gradu, otvorenoj cesti ili na autocesti. Još je bolje što i s osnovnim paketom opreme ostaje podjednako udoban kao i svaki drugi C3, pa i uspornike i udarne rupe francuski mališan s McPhersonom sprijeda i polukrutom osovinom straga upija s lakoćom.

C3 bez obzira na osnovni paket opreme ostaje C3, ali mu nedostaje stila, na što smo navikli kad je u pitanju Citroen. Ali zato ima povoljnu cijenu, jer testni model u akciji (popust od 5000 kuna) s doplatnom ručnom klimom i metalik bojom košta 12.385 eura. Osnovna oprema Live sadrži električne podizače prednjih stakala, autoradio plus USB priključak i bluetooth, daljinsko zaključavanje, prepoznavanje prometnih znakova, tempomat, zadržavanje vozne trake, po visini i dubini podesiv upravljač...

 

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, atmosferski benzinski, 12V

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 82 KS pri 5750/min

Okretni moment: 118 Nm pri 2750/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3996 x 1749 x 1474 mm

Međuosovinski razmak: 2540 mm

Prtljažnik: 300/922 l

Ubrzanje: 13,2 s

Najveća brzina: 166 km/h

Potrošnja: 6,6 l/100 km

Cijena: testni model 11.545 eura, s doplatama 12.385 eura

Naslovnica Auto moto