Prilozi Auto moto

MERCEDES-AMG G63 EDITION 1

Ekskluzivni test: i tenk je za njega mala beba

MERCEDES-AMG G63 EDITION 1

S novim Mercedes-AMG G 63, uz kombiniranu potrošnju goriva od 13,1 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 299 g/km, Mercedes-AMG G-klasa doživjela je najveću promjenu u svojoj povijesti, ostajući pritom vjerna poznatim i dokazanim vrlinama. 

Model G 63 podupire jedinstveni položaj među terenskim vozilima s moćnim pogonskim sustavom, novorazvijenim ovjesom AMG Ride Control, AMG-specifičnim načinima prijenosa i novom unutrašnjošću s optimalno širokim zaslonom.

Vrhunske karakteristike AMG Driving Performancea na asfaltu i izvan njega pruža 4,0-litreni V8 biturbo motor od 585 KS, pogon na sve kotače u omjeru 40:60 s tri mogućnosti zaključavanja diferencijala, iznimno brzi 9-stupanjski automatski mjenjač, ​​dvostruki prednji ovjes i prilagodljivo podesivo prigušivanje, koje se može optimizirati za performanse na terenu ili izvan ceste.

Ponovna interpretacija nepogrešivog dizajna stvara snažne naglaske s AMG-rešetkom maske, odrezanim lukovima kotača, upečatljivim bočnim ispušnim topovima ispod pragova iz kojeg izlazi „simfonija“ zvuka 8-cilindarskog turbobenzinca i kotačima veličine do 22 inča. Posebna oznaka, pragovi AMG-a na vratima i crvene kočne čeljusti s perforiranim kočnicama diska dio su AMG nadogradnje.

Novu zvijer na hrvatskim prometnicama, koju smo imali prilike testirati kao jedini medij u Hrvatskoj, zahvaljujući vlasniku tvrtke „Jolly Autoline“ Josipu Stojanoviću, pokreće 4,0-litreni bi-turbo V8 motor, koji razvija 585 KS pri 6000 okretaja uz najveći okretni moment od 850 Nm, dostupan između 2500 i 3500 „điri“.

Benzinac je spojen s 9-stupanjskim AMG Speedshift TCT automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, koji daje puni obol masi G-klase od čak 2560 kilograma. Mercedes-Benz G 63 AMG „Edition 1“ od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,5 sekunda, dok mu je maksimalna brzina 220 km/h. Uz opcijski AMG Driver’s paket najveća brzina penje se na 240 km/h. Ludo, preludo za jednog terenca težeg od 2,5 tona.

AMG Performance 4MATIC pogon na sve kotače ima raspodjelu okretnog momenta prema naprijed, s podjelom prednjeg i stražnjeg pogona u odnosu od 40 do 60 posto. Ova konfiguracija osigurava veću okretnost na cesti i bolju vuču tijekom ubrzavanja. U prethodnom modelu distribucija je i bila neutralna 50:50.

Off-road funkcija razvijena je za vožnju na teškim terenima, što pomaže da G 63 može savladati i najzahtjevnije terenske zapreke. Omjer smanjenja prijenosa sada je 2,93, što je znatno više nego u prethodnom modelu (2,1). To posebno pomaže pri skretanju s ekstremno nagibanih uzbrdica, jer je okretni moment na pogonskim kotačima znatno povećan.

Novi model G 63 AMG jednostavno je nezaustavljiv na teškim i zahtjevnim terenima, gdje savladava i najveće zapreke. A u tako nešto smo se mogli uvjeriti u kraćoj vožnji po iznimno lošem terenu, gdje se G-klasa ponašala gotovo kao da je na asfaltu. Kad kažemo da je i tenk mala beba za AMG G63 u „Edition 1“ izdanju s agregatom od 585 KS i pogonom na sva četiri kotača na zahtjevnijim terenima, nismo ništa pogriješili.

U odnosu na prethodnika, nova G-klasa duža je 101 milimetar, šira čak 121 mm i viša 40 milimetara, što omogućava još više prostora u unutrašnjosti, koja je konfigurirana sa sedam sjedala. Prilikom uvođenja na tržište novi Mercedes-AMG G 63 bio je dostupan kao ekskluzivni posebni model “Edition 1”, s kojim kombinacija detalja opreme pretvara specijalni model u vodeći u seriji.

Kao diskretni kontrast sportske pruge uz bok vozila su u mat grafitno sivoj boji. Kućišta vanjskih ogledala imaju ukrasnu crvenu prugu. AMG Night paket s karakteristikama u sjajnoj crnoj boji pojačava mišićav dojam. Mat crni 22-inčni kotači u dizajnu križnih krakova imaju crveno obojene prirubnice.

Naravno, sve imaju svoju cijenu, pa tako i AMG G63 „Edition 1“, koji košta vrtoglavih 253.395 eura. Međutim, postoji i jeftinija varijanta Mercedesa AMG G-klase 63S, koja starta s cijenom od 212.265 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: benzinski, V8 twin-turbo

Obujam: 3982 ccm

Snaga: 585 KS pri 6000/min

Okretni moment: 850 Nm pri 2500-3500/min

Mjenjač: automatski, 9 brzina

Pogon: na sva četiri kotača

Dimenzije: 4825 x 1931 x 1969 mm

Međuosovinski razmak: 2890 mm

Ubrzanje: 4,5 s

Najveća brzina: 220 km/h

Potrošnja: 11,1/13,1/16,5 l/100 km

Cijena: testni model 253.395 eura

Naslovnica Auto moto