Prilozi Auto moto

HYUNDAI i30 2.0 T-GDI FASTBACK N PERFORMANCE

Testirali smo: brz i žestok u svakom pogledu

HYUNDAI i30 2.0 T-GDI FASTBACK N PERFORMANCE

Nakon modela i30N hatchback, koji je bio prvi Hyundaijev automobil pod brendom N i predstavljao je potpuno novo razdoblje za toga južnokorejskog proizvođača automobila, s obzirom da se radi o modelu visokih sportskih performansi i vrhunskih voznih karakteristika, testirali smo i limuzinsku verziju (Fastback) s četvera vrata.

Da su korejski stručnjaci mislili ozbiljno, govori i činjenica da čitav posao potpisuje Albert Biermann, bivši prvi čovjek sportskog BMW M odjela. Osim karakteristične maske hladnjaka i simbola N, za atraktivan izgled sprijeda i30N može zahvaliti činjenici da je ponešto snižen u odnosu na standardni model. U suštini N-izvedba modela i30 Fastback niža je dva centimetra u odnosu na verziju s pet vrata.

Osim što je 12 centimetara duži od hatchback verzije, isto toliko kilograma je i teži, ali to uvelike kompenzira učinkovitijom aerodinamikom. Fastback je dva centimetra niži i elegantna coupeovska linija donijela mu je sedam posto manji otpor zraka, a dodatni kilogrami smješteni su u stražnjem dijelu, što mu je samo poboljšalo raspodjelu masa.

Karoserija Fastbacka je kruća zahvaljujući tridesetak dodatnih točaka zavarivanja, ali i strukturnim pojačanjima u donjem dijelu, koja se ne vide na prvi pogled, za razliku od cjevaste konstrukcije iza stražnjih sjedala koja se ukazuje svaki put kada se otvori praktičan i prostran prtljažnik obujma 450 litara.

Preklapanjem stražnjih sjedala kapacitet prtljažnika raste na 1351 litru. Stražnji spojler i difuzor imaju i vizualni učinak, a nije zanemariv ni zvuk ispuha koji iz dva “kaluna” pri oduzimanju gasa u N-programu pretvara u prave plotune.

U središtu zbivanja je, naravno, 2.0-litreni 4-cilindarski turbobenzinac koji u Performance izdanju ima 275 “konja” i raspolaže okretnim momentom od 353 Nm pri 1450 “điri”, uz napomenu kako u overboostu dobiva još dodatnih 23 Nm (378 Nm). Za doista impresivne performanse zaslužan je i sjajni ručni 6-stupanjski mjenjač, tako da i30N Fastback s ovim motorom ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 249 km/h.

Inače, u ponudi je agregat istog obujma, ali sa “samo” 250 KS i istim okretnim momentom (353 Nm), te paketom Sport. Pritiskom na tipku start motor se javlja potmulom grmljavinom na koju je nemoguće ostati imun čak i u relativno pitomim i uvjetno rečeno štedljivim načinima rada Normal i Eco. Lunch Control zgodan je za ispaljivanje kao iz praćke, ali ograničen nužnim trominutnim hlađenjem nakon svake aktivacije i zapravo je većini vozača nepotreban.

Na otvorenoj cesti do izražaja dolaze preostala tri režima rada motora, gasa i ovjesa. Sport mod omogućava brži odaziv na gasu te sportske postavke upravljanja i tvrđi ovjes, koji je ionako supertvrd. N-mod se aktivira tipkom sa stiliziranom zastavicom na desnoj strani volana i pruža neslućeno zadovoljstvo grmljavinom iz dva ispušna topa.

Praćen pucanjem pri svakom “šaltanju” i puštanju gasa, i30 na svaki input na papučice i upravljač reagira promptno, te donosi pregršt zabave u vožnji. Pritom ključnu ulogu imaju stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem kao i ESC koji dopušta kontrolirana proklizavanja prije potpune aktivacije.

Tko želi, može ga i potpuno isključiti, baš kao što putem N Custom moda ima priliku podesiti i ostale opcije, od spomenutog odaziva na gas i upravljanja, do tvrdoće ovjesa, diferencijala i zvuka ispušnih cijevi.

Fastback je jednako brz i zabavan, a glavnu ulogu u svemu ima motor koji svaki put iznova iznenađuje elastičnošću i potiskom. No, dovoljno je promijeniti program i motor postaje tiši, ovjes mekši, a upravljač lakši. Hyundaijeva jurilica u coupeovsko-limuzinskoj verziji s motorom od 275 KS i paketom opreme Performance košta 37.065 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 275 KS pri 6000/min

Okretni moment: 378 Nm pri 1750-4200/min

Mjenjač: ručnii, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4455 x 1795 x 1425 mm

Međuosovinski razmak: 2650 mm

Prtljažnik: 450/1351 l

Ubrzanje: 6,2 s

Najveća brzina: 249 km/h

Potrošnja: 8,7 l/100 km 

Cijena: testni model 37.065 eura

Naslovnica Auto moto