Prilozi Auto moto

MERCEDES-BENZ CLA 180d

'Četverovratna' coupe-limuzina s visokom digitalnom tehnologijom i profinjenim voznim karakteristikama

MERCEDES-BENZ CLA 180d

Druga generacija Mercedesove “četverovratne” coupe-limuzine CLA slijedi koncepcijsku i dizajnersku fizionomiju otmjenijeg i većeg modela CLS, koja će biti vrlo važna karika u prodajnom lancu ovoga giganta iz Stuttgarta. 

Jer za čak 75 posto dosadašnjih kupaca, uglavnom mlađe populacije, CLA je bio prvi Mercedes u njihovu životu. Možemo se pohvaliti da smo kao prvi hrvatski medij, zahvaljujući autokući Jolly Autoline, imali priliku testirati verziju modela CLA s osnovnim turbodizelskim agregatom snage 116 KS.

Nova generacija modela CLA s dužinom od 4695 mm i širinom od 1830 mm, pet centimetara je duža i šira od prethodnika. To nije malo, a napetiju siluetu naglašava i tri centimetra veći međuosovinski razmak nove platforme preuzete iz A i B klase. Novi CLA ima bitno širi trag kotača, čak veći nego u C-klasi.

Već na prvi pogled novi CLA oduševljava ekskluzivnim izgledom, s izvučenim bokovima i prozorskim staklima bez gornjeg okvira s padajućom linijom krova. Isto tako zanimljiv je i interijer u izvedbenom, vizualnom i tehnološkom smislu naprednijom i otmjenijom inačicom nove A i B klase. Sjedi se niže, a cijela ideja je usmjerena na mladenački duh.

Prostranost je za dva do četiri centimetra bolja nego u prijašnjemu modelu, iako više coupeovski nego limuzinski interijer više naginje sportskoj filozofiji, posebno u vizualno zatvorenijem stražnjem dijelu. Straga ima dosta mjesta za koljena, a za glavu očekivano nešto manje, premda ne premalo. Prtljažnik je pristupačan i s 460 litara prilično velik.

Glavni fokus je na digitalnim tehnologijama i sustavu umjetne inteligencije multimedijskog sustava MBUX (Mercedes-Benz User Experience), čudu moderne tehnologije. Uvodnom glasovnom frazom vozača ili suputnika “Hey Mercedes” ulazi se u duboki svijet softvera, koji streamingom podataka s interneta ili samog računala automobila obavlja sve zadane radnje i prikazuje ih na sofisticiranim sučeljima dvaju ekrana.

Neke radnje mogu se zadati i kontrolerom, listanjem sadržaja i gestama ruku ili prstiju. Tu je i funkcija Energizing coach, koja povezana s vozačevim Mercedesovim ili Garminovim pametnim satom očitava zdravstveno stanje vozača i sugerira stil vožnje, ambijentalno osvjetljenje ili vrstu glazbe.

Dakle, na testu smo imali inačicu 180d, što podrazumijeva 1,5-litreni 4-cilindarski turbodizelski agregat snage 116 KS, uz okretni moment od 260 Nm u rasponu između 1750 i 2500 “điri”. S ovim uglađenim i štedljivim agregatom, u kombinaciji s automatskim 7G-DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom, novi CLA ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h. Pritom je turbodizelaš vrlo štedljiv s prosječnom potrošnjom od 4,4 l/100 km, barem prema tvorničkim podacima.

Automatski mjenjač sa 7 stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom funkcionira odlično, a izmjena brzina, bilo da se radi o “šaltanju” u nižu ili višu brzinu, odvija se bez trzanja, gotovo neprimjetno. Spoj Mercedesova luksuza i lakoće vožnje, čija su baza kompaktna platforma s nižim težištem, multilink ovjes i manja masa, s dobrom nadgradnjom u prilagodljivom podvozju i preciznom volanu, svaki kilometar vožnje pretvara u uživanje.

Osnovna verzija Mercedesa CLA 180d, dakle s turbodizelašem od 116 KS, automatskim mjenjačem s dvije spojke i prednjim pogonom košta 33.470 eura.

Međutim, testni automobil imao je puno više dodatne opreme (AMG line paket, LED High performance prednja svjetla, središnji zaslon visoke rezolucije dijagonale 10,25 inča, parking-paket s kamerom za vožnju unatrag, AMG kotači od lakog metala od 19 inča, HDD navigacija...), tako da u konačnici testni model košta 47.005 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 116 KS pri 4000/min

Okretni moment: 260 Nm pri 1750-2500/min

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4695 x 1830 x 1430 mm

Međuosovinski razmak: 2729 mm

Prtljažnik: 460 l

Ubrzanje: 10,7 s

Najveća brzina: 205 km/h

Potrošnja: 4,4 l/100 km    

Cijena: testni model 33.470 eura, s doplatama 47.005 eura

Naslovnica Auto moto