Prilozi Auto moto

OPEL ASTRA

Njemački kompakt u vrhu svoje klase: još snažniji, štedljiviji i ekonomičniji

OPEL ASTRA

Nakon što je krajem 2015. na salonu automobila u Frankfurtu predstavljena peta generacija Opel Astre, vrlo brzo su prošle tri godine, te je uslijedio redizajn kompakta s logom munje. 

Promjene su minimalne na vanjskim dijelovima karoserije, dok je puno više izmjena ispod lima. Jedna od najznačajnijih “novitadi” kod redizajnirane Astre je nova generacija motora usklađena s normom Euro 6d, novo je sportsko podvozje, napredne tehnologije poput optimizirane prednje kamere, infotainmenta i digitalnih instrumenata. Zadržana je dokazana kvaliteta, poput svjetala Intellilux LED® Matrix i AGR-ovih ergonomskih sjedala, dok je grijano vjetrobransko staklo i bežično punjenje mobitela postalo dio serijske opreme.

Zahvaljujući vrlo učinkovitim novim motorima i mjenjačima redizajnirana Opel Astra u usporedbi s prethodnim modelom ima nižu razinu CO2 koja je smanjena za 19 posto, čime njemački kompakt dolazi na sam vrh svoje klase. Svojim laganim dizajnom (200 kg je lakša od prethodnice) i vrhunskim tehnologijama iz viših klasa Astra nastavlja slijediti tu strategiju ultramodernim novim generacijama vrlo učinkovitih i laganih benzinskih i dizelskih motora.

Ti 3-cilindarski agregati zapremine od 1,2 do 1,5 litara istiskuju od 105 KS do 145 KS, pa su peterovratna Astra i izvedba Sports Tourer istinske prvakinje štednje goriva i male emisije CO2. Potrošnja goriva prema starom načinu mjerenja (NEDC-u) kreće se između 4,5 i 6,1 l/100 km u gradskoj vožnji, 3,1 i 4,0 l/100 km na otvorenoj cesti, dok je u kombiniranoj vožnji potrošnja između 3,6 i 4,8 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 96 do 115 g/km.

Kombinirana potrošnja prema novom standardu tzv. WLTP-u je između 4,4 i 5,9 l/100 km što odgovara vrijednosti emisije CO2 od 117 do 139 g/km CO2. Balansna osovina na bloku motora s tri cilindra koja se okreće u suprotnom smjeru poništava vibracije. Motori iz osnovne ponude standardno dolaze sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok je 9-stupanjski automatski mjenjač za glatko mijenjanje brzina opcionalan.

Za vrhunsku učinkovitost prvenstveno su zaslužni novi benzinski i dizelski motori s turbopunjačem, koji su ekonomični i živahni. Niske brojke potrošnje i emisije CO2 oslanjaju se na moderne 6-stupanjske ručne mjenjače, 7-stupanjski stalno promjenjivi prijenos (continuously variable transmission, CVT) i prvi put kod Opela – novi 9-stupanjski automatski mjenjač. Kompaktni 3-cilindarski turbobenzinski motori dostupni su u zapreminama 1,2 i 1,4 litre.

Sa snagom koja se kreće od 110 KS do 145 KS i okretnim momentom od 195 do 236 Nm oni postižu izvanrednu ravnotežu performansi i učinkovitosti. Astra s 1.2-litrenim benzincem dolazi sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok je 1,4-litrena Astra dostupna ekskluzivno s novim 7-stupanjskim stalno promjenjivim prijenosom (CVT).

U usporedbi s prethodnim modelom, brojke potrošnje goriva i emisije CO2 Astre s motorima od 110 KS, 130 KS i 145 KS smanjene su više od 5 posto do 19 posto. Kod benzinskih motora, a to je tipično za Opel, pri 1500 “điri” već je dostupno 90 posto maksimalnog okretnog momenta, i to samo 1,5 sekundi nakon pritiska gasa “do daske”.

Astrini 1,5-litreni 4-cilindarski dizelski motori nude 105 KS i 122 KS i od 260 do 300 Nm okretnog momenta. Potrošnja goriva prema NEDC-u u gradskoj vožnji je između 4,5 i 5,5 l/100 km, na otvorenoj cesti između 3,1 do 3,7 l/100 km, a kombinirano između 3,6 i 4,3 l/100 km ili od 96 do 115 g/km CO2. Kombinirana potrošnja prema WLTP-u je između 4,4 i 5,3 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 117 do 139 g/km. Sustav izravnog ubrizgavanja goriva sa zajedničkim vodom (common rail) funkcionira na maksimalno 2000 bara.

Umjesto 6-stupanjskog ručnog mjenjača najsnažniji dizelski motor opcionalno dolazi s 9-stupanjskim automatskim mjenjačem, a koji Opel prvi put predstavlja upravo u Astri. Dizelski motori dolaze s električno aktiviranim turbopunjačem s promjenjivom geometrijom turbina (variable geometry turbine, VGT) i slično kao kod benzinskih verzija balansnom osovinom na bloku radi dodatnog poboljšanja rada. Ispušna grana je također integrirana u glavu cilindara.

Optimalan naknadni tretman ispušnih plinova kod dizelske 1,5-litrene Astre provodi sustav za smanjenje emisija koji se sastoji od pasivnog oksidacijskog katalizatora, ubrizgavača tekućine AdBlue, katalizatora za selektivnu katalitičku redukciju i filtra za dizelske čestice čađe (Diesel Particulate Filter, DPF).

 

Revolucionarne tehnologije

Opel Astra nudi portfelj revolucionarnih tehnologija i pomoćnih sustava koji su nenadmašni u toj klasi vozila, prvenstveno inteligentna svjetla IntelliLux LED® Matrix koja ne zasljepljuju.

Bogata ponuda uključuje i sustave poput prilagodljivog tempomata, pokazatelja udaljenosti spram vozila ispred, upozorenja na mogući frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju nužde, prepoznavanje prometnih znakova i pomoć pri držanju prometne trake – i to su samo neki od sustava.

Dostupna su i ergonomska sjedala koja je certificirao AGR s funkcijom ventilacije i masaže. Astra je visoko digitalizirana novom opcionalnom naprednom prednjom te stražnjom kamerom.

Nova Astra uvodi još jednu značajku povezanu s udobnošću koja će vožnju tijekom hladnog dijela godine učiniti još ugodnijom i sigurnijom – grijano vjetrobransko staklo. Tanke, skoro nevidljive žice u vjetrobranu osiguravaju da vozači Astre brzo imaju čist pregled nad cestom za hladnih, ledom okovanih dana i da se vjetrobransko staklo više ne zamagljuje.

 

Naslovnica Auto moto