Novosti Biznis

USLUGA FIKSNA, ALI CIJENA NE

Iz A1 počeli slati obavijesti korisnicima fiksnih usluga, od 1. rujna računi veći za 20 kuna: Svi koji dobiju obavijest imaju pravo na prijevremeni raskid ugovora

USLUGA FIKSNA, ALI CIJENA NE

Od 1. rujna korisnicima fiksnih usluga teletvrtke A1 računi će biti veći za 20 kuna. Toliko, naime, iznosi mjesečna naknada koju je teleoperater odlučio uvesti zbog, kako navodi, skupljih troškova poslovanja.

Svim korisnicima ovih dana iz A1 stižu obavijesti o skorom poskupljenju. Davatelj usluge dužan je, naime, sukladno zakonskim propisima, obavijestiti korisnike nezadovoljne spomenutim podizanjem cijene, da imaju pravo na otkaz ugovora u roku od mjesec dana ukoliko im novi uvjeti nisu prihvatljivi. Pravo na otkazivanje ugovora imaju i oni potrošači koji su potpisali dvogodišnju ugovornu obvezu s tvrtkom A1 jer su im se u međuvremenu promijenili uvjeti ugovora. Primjera radi, ukoliko nekom korisniku ugovor istječe 31. prosinca ove godine, on ga već sad može raskinuti i prijeći drugom tele-operateru.

Inače, ovo se poskupljenje primjenjuje na ukupno 298.100 korisnika fiksne linije na koju se vežu telefon, internet i kabelska televizija.

'Ulažemo u 5G'

– Iako povećanje cijene nikad nije popularno, vjerujemo da će korisnici razumjeti razloge i prepoznati da smo i dalje konkurentni s našom ponudom, koja daje najbolju vrijednost za novac, odnosno sadržajno, cjenovno i kvalitetom je najatraktivnija. S rastom troškova nije suočena samo naša industrija; povećane ulazne troškove već neko vrijeme imamo kao rezultat većih troškova u industrijama i kod kompanija s kojima radimo. Kod nas konkretno se ti troškovi najvećim dijelom odnose na ulaganje u najnoviju, ujedno i skuplju, telekomunikaciju opremu i nove tehnologije koje omogućuju dovođenje superbrzog interneta u sve krajeve Hrvatske – kako u urbane, tako i u ruralne. Smatramo da je ulaganje u 5G mrežu od strateške važnosti za Hrvatsku kao zemlju, za hrvatsko gospodarstvo, tvrtke i građane, no to je i ulaganje u skupu tehnologiju. Najveći dio naših ulaganja od 500 milijuna eura namijenjen je upravo razvoju 5G infrastrukture, povećanju kapaciteta i sigurnosti mobilne mreže, kao i proširenju fiksne mreže – objašnjava Dubravka Štefanac Vinovrski, voditeljica Korporativnih komunikacija u A1.

Cilj im je, dodaje, do 2023. godine pokriti minimalno 50 posto kućanstava optičkom mrežom, a ostatak Hrvatske kombinacijom optike i 5G tehnologije.

– Time želimo našim korisnicima u svim dijelovima Hrvatske omogućiti i osigurati najviše moguće brzine downloada i uploada podataka na čemu već sada intenzivno radimo. Osim toga, rast troškova dijelom je vezan i uz ulaganja u novi, visokokvalitetan i atraktivan sadržaj. Rastu i ulaganja u bolje korisničko iskustvo kroz povećanje brzina podatkovnog prometa, i to za 100 posto na godišnjoj razini – objašnjavaju iz A1.

Potrošači zaštićeni

Je li ovo poskupljenje usluge legitimno i koja su konkretna prava potrošača, pitali smo u Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM).

– A1 može sam odrediti cijene, kao što svi trgovci na slobodnom tržištu imaju pravo formirati cijenu svojih proizvoda i usluga. Isto tako mogu i ukidati pakete, proizvode i usluge, poput ostalih trgovaca. Poskupljenje usluge rezultat je poslovne politike i odnosa A1, u prvom redu, s postojećim korisnicima. Niti jedno dizanje cijena nije popularno među potrošačima, ali korisnike u elektroničkim komunikacijama, koji imaju ugovornu obvezu, štiti zakon tako da bilo koje poskupljenje u odnosu na ugovoreno (osim u posebnim slučajevima propisanim zakonom), znači pravo raskida bez naplate penala. Korisnici kojima je, pak, već istekla ugovorna obveza, a ne žele plaćati skuplju uslugu za koju smatraju da nije ništa bolja nego postojeća, mogu ionako uvijek bez plaćanja penala prijeći drugom operatoru. Obveza operatora je pravovremeno obavijestiti korisnike o svim promjenama u svezi izmjena u tarifnim paketima koje koriste, a što se u konkretnom slučaju čini. U ovakvim slučajevima uvijek savjetujemo korisniku da dobro razmisli i vidi što se nudi na tržištu. Ako novi paket ne odgovara korisniku, korisnik treba ili izabrati paket koji mu odgovara ili prijeći drugom operatoru – poručuju iz HAKOM-a.

Zanimalo nas je hoće li i Hrvatski telekom krenuti stopama A1, odnosno očekuju li i korisnike ovog teleoperatera veći računi, odnosno uvođenje mjesečne naknade. Do zaključenja ovog teksta odgovor od njih, međutim, nismo dobili.

 

Novi troškovi najvećim se dijelom odnose na ulaganje u najnoviju, skuplju telekomunikaciju opremu i nove tehnologije koje omogućuju dovođenje superbrzog interneta u sve krajeve Hrvatske - objašnjavaju iz A1

 

Naslovnica Biznis