Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

MORE LJUBAVI Fatalna žena, majka, kraljica

FILM: Sea Of Love; triler; SAD, 1989.; REŽIJA: Harold Becker; ULOGE: Al Pacino, Ellen Barkin; OCJENA: **** 1/2

Na površini 'Sea Of Love' je zavodljivi je spoj kriminalistike i erotike. Ukratko, erotski triler i preteča 'Basic Instincta' s intenzivnom 'femme fatale' animalnih poriva u tijelu glumice-kraljice Ellen barkin, seks-bombom tempiranom da eksplodira sirovom erotskom strašću. No, kad shvatimo da je lik Helen fatalna žena, ali i (razvedena) majka, jasno je da se ispod nemirne površine 'Mora ljubavi' krije ustvari film o usamljenim srcima, potrebi za zbližavanjem i krizi srednjih godina, što ga čini jednim od najhumanijih trilera.

Površinski, "More ljubavi" (1989.) režisera Harolda Beckera zavodljivi je spoj kriminalistike i erotike. Triler erotskog naboja. Najkraće, erotski triler. Žanrovski nasljednik "Tjelesne strasti" i "Maskiranog ubojice". Tematska i žanrovska preteča "Sirovih strasti". Policajac zaljubljen u fatalnu ženu. Potencijalnu opasnost. Moguću gđicu Ubojicu.

On je Frank Keller (Al Pacino). Ona Helen Cruger (Ellen Barkin). Serijski ubojica hara Manhattanom i ubija muškarce. Neka luđakinja sređuje frajere, a to bi mogla biti baš Helen. Muške žrtve su polegnute nage potrbuške na krevet i sprašen im je metak u potiljak.

U pepeljari se nalaze čikovi umrljani ružom. Na gramofonu se vrtjela ploča "Sea Of Love" po kojoj je film i naslovljen. "Nema gore od prezrene žene. S ovom nema zezancije. Brza osveta, bang", zapuca Keller i povezuje se s detektivom Shermanom (John Goodman) koji radi na sličnom slučaju.

Ispada da su žrtve dale oglase u rimama u časopisu za samce i ubojica se na njih odazvao/la. Keller predlaže poručniku (John Spencer) da on i Sherman daju oglas u rimi kako bi imali "dejt" sa svim ženama koje se jave, uzeli njihove otiske prstiju/usana sa čaša i ulovili ubojicu.

Iskoristit će krasnu pjesmu o samoći i tišini Kellerova oca (William Hickey), koji ju je napisao za njegovu majku, te njihov "undercover" zadatak može početi. "Razgovaraj, uzmi otiske i to je to, ne smiješ izlaziti ni s jednom od njih", poručnik upozorava Kellera.

Ipak, Keller će se oglušiti na upozorenje kad sretne Helen, vlasnicu trgovine obuće. Doduše, inicijalni "date" ne prolazi najbajnije. "Vjerujem u životinjsku privlačnost, ljubav na prvi pogled", kaže Helen. "Živa sam vatra kad me upoznaš", doda Keller, ali ona se ipak diže od stola.

No, kad se opet slučajno sretnu, iskre frcaju na sve strane. "Odšetaj, ona je osumnjičena", Sherman prijateljski i kolegijalno sugerira Kelleru, usput ga zezajući da bi mogli uzeti otiske s njegova pimpeka. Naravno, on ne odlazi i zaljubljuje se do ušiju u Helen nakon što ga privuče poput magneta. Ništa čudno.

U sjajnoj interpretaciji glumice-kraljice Barkin, koja je potencirala ulogu iz "The Big Easy", Helen je intenzivna "femme fatale" animalnih poriva, seks-bomba tempirana da eksplodira sirovom erotskom strašću. U jednoj sceni "Mora ljubavi" ona će se priviti golim grudima o Kellerova leđa i žestoko ga stisnuti uza zid.

Potom će se odmaknuti i vrtjeti po sobi kao divlja zvijer oko plijena. Kemija i energija Pacina i Barkin spada među najintenzivnije uopće, ne samo u žanru erotskog trilera koji "Sea Of Love" ionako vješto subvertira, ali i ne samo to. Promotrite scenu ambijentiranu u tipičan market osamdesetih: Helen nosi samo crni mantil na sebi i dovodi Kellera do ludila kad joj noga proviri iz procjepa.

Slični dućani postali su "trade-mark" poprište pucanja ("Kobra", "Otporan na metke", "Hladan kao kamen"), a ovaj film ih pretvara u mjesto zavođenja. Također, ne sjećamo se erotskog trilera u kojem žena nakon seksa kaže partneru "moram otići svojoj kćeri".

Da, Helen je u ovom filmu fatalna žena, pa i "hičkokovska" plavuša, računajući kako je Becker snimio njezin izlazak iz crvene svjetlosti neona a la "Vrtoglavica", ali ona je i (razvedena) majka. Razveden je i Keller u izvrsnoj interpretaciji Pacina koji je ovim filmom napravio "comeback" nakon kraha "Revolucije" i odigrao još jedan lik policajca za pamćenje ("Serpico"), prethodnika Vincenta Hanne iz "Vrućine".

Prije nego što je upoznao Helen, Keller je zvao bivšu ženu u 3 ujutro, na nezadovoljstvo njezinog sadašnjeg partnera, inače njegovog kolege (Richard Jenkins). Ispod nemirne površine "Mora ljubavi" kao erotskog trilera o rizicima seksa s podtekstom u AIDS-u krije se ustvari film o usamljenim srcima, potrebi za zbližavanjem i krizi srednjih godina, što ga čini jednim od najhumanijih trilera.

Svaki lik je takoreći usamljen i pokušava pronaći nekoga, od Kellera i Hellen, do Shermana. Ključne scene se odvijaju tijekom Kellerovog svojevrsnog "speed datea" sa ženama. Razočaranje jedne postarije žene koja se javila na oglas iz časopisa za samce zbog nemogućnosti njihove veze teško je izbiti iz glave, posebice kad ga kasnije ugleda s Helen.

"Zašto te žene nisu udane", pita se Sherman. Film daje presjek newyorškog društva pa i samog New Yorka, kao nekakav spoj tame "Taksista" i optimizma "Zaposlene djevojke". Kamera Ronnieja Taylora ("Tommy", "Gandhi") u uvodnim scenama prolazi po New Yorku noću kao da se vozi u taksiju prije nego što se popenje do prozora jedne zgrade i uđe u stan gdje se vrti singlica "Sea Of Love" kao preludij umorstvu.

U kolekciji ploča Helen ima i "Sea Of Love", a na njezinom hladnjaku stoje imena žrtava sa zaokruženim oglasima, no pitanje je li ona ubojica postaje gotovo sporedno. Premda Becker radi na napetosti i nepredvidljivosti, kad su Pacino i Barkin u kadru gotovo da zaboravljamo da gledamo triler.Tako je i bolje s obzirom na pomalo razočaravajući trilerski rasplet filma.

Poveznica između Kellera i Serpica

Zanimljivo, tipa kojeg Keller pušta nakon racije na početku filma igra isti glumac (Damien Leake) kojemu je Pacinov lik pokazao milost u "Serpicu", a u maloj ulogici se pojavljuje i Samuel L. Jackson. Pacino je s Haroldom Beckerom ("Pakost") snimio i "Gradsku vijećnicu". Konačno, "More ljubavi" se prikazuje ove subote 7. rujna na HTV1.

Naslovnica Cinemark