Dalmacija Split

umirujućih odgovora - nema

Burna rasprava na tribini o Kopilici: predsjednik Društva arhitekata optužio dogradonačelnika da laže, Vela se pokušao izvući, a cijela se dvorana gromko nasmijala

umirujućih odgovora - nema

Tribina o privremenom autobusnom kolodvoru u Kopilici ispunila je u četvrtak do zadnjeg mjesta prostoriju splitskog Društva arhitekata. No, poduža rasprava koja je održana nije ponudila umirujuće odgovore na neka pitanja koja muče građane i struku, a radi kojih je sazvan ovaj skup.

Boje Grada došli su braniti dogradonačelnik Nino Vela i pročelnik za izgradnju i upravljanje razvojnim projektima Jurica Vojnović. S druge strane, kao oponenti, u diskusiji s njima bili su predsjednik DAS-a Dragan Žuvela, predsjednik Hrvatske komore inženjera građevinarstva područnog ureda Split Branko Poljanić, te šef Katedre za prometnice na splitskom Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije prof. dr. Dražen Cvitanić.

Nino Vela ponudio je objašnjenje kako je privremeni kolodvor nastao iz potrebe da Grad žurno reagira na sve veću prometnu gužvu u Gradskoj luci koja doseže preko 5,5 milijuna putnika. Također, kazao je kako se trajno rješenje za ovaj prostor Kopilice, ali i za istočni dio gradske luke treba naći kroz Masterplan čija prezentacija će se održati već idući ponedjeljak. Vela je napomenuo da je odluku o prebacivanju kolodvora u Kopilicu donijela Vlada RH prije izrade GUP-a.

- Paralelno radimo jedno i drugo, rješenje za budućnost i rješenje za sadašnjost. Masterplan studija će biti podloga za konačno rječenje. No, pritješnjen velikim prometnim opterećenjem Grad Split je pokrenuo rješenje za sadašnje probleme. - napomenuo je Vela.

Dražen Cvitanić je kazao kako je prometno opterećenje u središtu grada približno onome na mjestu planiranog kolodvora.

- Vani se za jedno raskršće radi prometna analiza, a kamoli za ovako veliki projekt. U Hercegovačkoj je vršni promet danas oko 17.000 vozila u veljači kad se najmanje vozi, a ljeti je u Zvonimirovoj 10.000 vozila promet. Profil nije drugačiji. Dovest ćemo problem u Kopilicu, ovo nije autobusni kolodvor, ovo je pet parcela na udaljenosti od par stotina metara. Ovo je po meni ruganje sa svim našim diplomama, sa tehničkim i sa društvenim strukama. I poruka da se zatvori pola sveučilišta u Splitu. Ako će ovo spasit gradsku luku opteretit će Hercegovačku. - upozorio je Cvitanić.

Jurica Vojnović je nakon upornog Cvitanićevog ispitivanja priznao da nemaju detaljnu prometnu analizu tog područja poput njegove.

Moderatorica tribine Jelena Borota, urbanistica i članica Predsjedništva DAS-a je inzistirala sa pitanjima da Vela kaže je li privremeni kolodvor usklađen da Masterplanom, koji bi trebao ponuditi odgovor da li treba prebaciti kolodvor, a on je ponavljao da se radi na jednome i drugome.

- Da, usklađeni su i povezani, to nije u koliziji. Samo će se kroz Masterplan dati odgovor kako urediti šire područje Kopilice i gradske luke.

Tu je na scenu stupio Dragan Žuvela i optužio je dogradonačelnika da laže.

-  Vi ste gospodine Vela sada lagali. Ja sam prekjučer pričao sa voditeljem i koordinatorom projekta Masterplana Jamesom Mathewsom. On mi je rekao da ničim nisu znali niti ih je itko obavijestio da će se raditi privremeni kolodvor. Meni je gospodin rekoa da su šokirani i da oni nikad ne bi takav kolodvor napravili! I da im je žao da niste pitali da im oni pokušaju napravit jer ne bi izgledao tako potkapacitirano.

- To možemo eventualno u ćakuli razgovarati, ali nemojmo ovdje, kolodvor nije njegov zadatak. - pokušao se izvući Vela, na što se dvorana gromko nasmijala.

Vojnović je opovrgao glasine da su počeli graditi bez dozvola.

- Ne gradi se bez dozvola kako se priča, podnijeli smo zahtjeve za rekonstrukciju poslovne zgrade u postojećim gabaritima i za izgradnju perona s nadstrešnicama, pri kraju je njihovo izdavanje. Kratko i jasno, ako dozvola bude, to će se graditi, ako dozvola ne bude, nikome ne pada na pamet graditi. - zaključio je Vojnović.

Branko Poljanić je podsjetio kako se kolodvor na Kopilici već dugo vremena planira.

- Procedura je majka demokracije. Ovdje se ide mimo toga, šteta je što se propustila prilika. Prije Masterplana smo imali dovoljno elemenata za napraviti prometnu studiju, urbanističko arhitektonski natječaj i realizaciju za grad jednog izuzetno važnog projekta. Ovako, za rekonstrukciju željezničke zgrade u postojećim gabaritima može se dobiti dozvola. Ali, ne vidim kako bi se mogla dobiti dozvola za nadstrašnicu. - kazao je bivši član Poglavarstva za urbanizam.

Vela je kazao kako bi u gradskoj luci ostao terminal za turističke autobuse i taksije.

- Cijena parkiranja u Kopilici bi bila 50 kuna, a u gradskoj luci bio bi terminal s cijenom od 500 kuna za one koji to mogu platiti. – naglasio je Vela.

U svemu ovom, dogovor sa vlasnikom “Autobusnog kolodvora Split” Matom Jujnovićem još nije postignut. Nastavlja se pregovor, jer kako je rekao Vela, moraju uvažiti njegovo mišljenje.

Naslovnica Split